Yli 50€ ostoksiin toimitus veloituksetta Matkahuollon tai Postin noutopisteisiin

Vuoden 2023 tavoitteet - ja kuinkas sitten kävikään?

Kaikenlaista olisi kiva tehdä, mutta talouden realiteetit sanelevat aika pitkälle mikä on mahdollista just nyt ja mikä ehkä sitten joskus tulevaisuudessa. Tässä kuitenkin avattuna vähän mitä on suunniteltuna tulevalle vuodelle.

Tuotevalikoiman tuplaus // TEHTY! Tuotteita 12/23 reippaasti yli 2000.

Nyt kaupan valikoimassa on noin 1000 eri tuotetta ja tuo olisi tarkoitus tuplata. Haasteina tässä on varastotilan rajallisuus ja tietenkin se raha.

Varastosaldot isommiksi // TEHTY!! Ei tokikaan kaikkia, mutta suosituimpia malleja on järjestään enemmän hyllyssä.

Nyt tuotteita on paljon, mutta suurin osa tuotteista on yksittäiskappaleita. Tarkoittaa siis sitä, että kun asiakas ostaa tuotteen X niin seuraavan kerran tuotetta on saatavilla 1-2 viikon kuluttua. Vähän huono juttu myydä ei-oota, joten tämä pitäisi saada korjattua ainakin osasta tuotteita. Haasteina tässäkin yllättäen varastotila ja raha.

Vallejon maalit valikoimaan //no melkein... toteutuu alkuvuodesta Q1/24.

Tämä on ollut tavoitteena jo hetken. Sijoituksena firman kokoon nähden suht haastava, mutta toteutettavissa kunhan ajoitus on oikea.

Lisäosat pienoismalleihin //Tavallaan joo, näitä on hyllyssä jo aika paljon.

Tämä nyt ei ole varsinaisesti mitattava tavoite, mutta olisi kiva lisä. Nyt valikoimassa on kourallinen PE-osia, siirtokuvia yms, mutta näitä pitäisi saada lisää. Haasteena se, että näitä pitäisi olla todella paljon, että näitä käyttävät harrastajat löytäisivät kaiken haluamansa.

Uusia valmistajia //Tehty, nyt valikoima on suht hyvä, mutta toki laadukkaita tuotteita otetaan mukaan.

Tämä on jo vahvasti työn alla, esim .Zoukei Muraa on tulossa tammikuun aikana valikoimaan ja etsinnässä on laadukas puumallien valmistaja. Venäläiset valmistajat pidetään poissa kunnes järki palaa maailmaan, mutta jonain päivänä niitäkin lienee saatavilla.

Myyntiä, myyntiä ja myyntiä //Tämäkin on tehty, myynti on saatu jotakuinkin tuplattua vuoden takaiseen.

Yllättäen tämä on se isoin juttu, kun se mahdollistaa tai estää kaiken muun. Nyt vaihtelu päivä/viikko/kk-myynnissä on turhan suurta, mikä taas johtuu pitkälti siitä, että toiminta on vielä pientä. Yksittäinen ostopäätös tai sen tekemättä jättäminen on liian merkittävä tekijä, joten massaa täytyy saada lisää. Tämä on taas jännä noidankehä, kaikki aiemmin listatut kohdat vaikuttavat tähän ja toisinpäin.


Lahjakortti